مخلوط دیابت مردان بیماری مبتلا شدن

مخلوط: دیابت مردان بیماری مبتلا شدن لوزالمعده تشخیص سرطان علائم سرطان بیماران دیابتی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار پزشکی دولت پرسشها طرح تحول سلامت را بر طرف می کند

معاون اول مدیر جمهوری با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت همواره جزو اولویت های اول دولت بوده و است گفت: هر قدر کسری بودجه در این طرح وجود داشته باشد، روش های تامی

دولت پرسشها طرح تحول سلامت را بر طرف می کند

دولت پرسشها طرح تحول سلامت را بر طرف می کند

عبارات مهم : سلامت

معاون اول مدیر جمهوری با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت همواره جزو اولویت های اول دولت بوده و است گفت: هر قدر کسری بودجه در این طرح وجود داشته باشد، روش های تامین آن را پیدا می کنیم و دولت پرسشها مالی این طرح را بر طرف می کند.

اسحاق جهانگیری در گفت و گو با ایرنا در افزود: حتما طرح تحول سلامت در مقطع فعلی جزو اولویت های دولت است تا مردم دغدغه ای جهت درمان نداشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به پرسشها بودجه ای و بدهی حدود 15 هزار میلیارد تومانی بیمه های سلامت که بعد از اجرای طرح تحول سلامت به خصوص در سال های اخیر به وجود آمده، افزود: بخشی از منابع طرح تحول نظام سلامت مربوط به منابع بیمه ای است که محدودیت هایی به وجود آمده هست. جزو سیاست های قطعی دولت این است که موانع و پرسشها طرح سلامت را برطرف کند البته در طرح هم قرار است اصلاحاتی انجام گیرد و متناسب با بودجه قوه مجریه آن اصلاحات هم انجام می شود.

دولت پرسشها طرح تحول سلامت را بر طرف می کند

به گزارش ایرنا، جهانگیری راجع به برنامه دولت جهت ادامه یا اصلاح طرح تحول سلامت اظهار داشت: پرسشها بودجه ای که جهت طرح تحول سلامت به وجود آمده طبیعی هست؛ بالاخره دولت منابع درآمدی و هزینه ای دارد. گاهی اوقات به دلایلی منابع درآمدی دولت متناسب با برنامه های آینده نگری شده، به دست نمی آید و مجبور است اولویت بندی در پرداخت ها داشته باشد، ولی این طرح حتما ادامه پیدا می کند و جزو اولویت های مهم دولت است و حتما منابع مورد نیاز جهت ادامه این طرح تأمین می شود.

طرح تحول سلامت در دولت یازدهم و از اردیبهشت سال 93 شروع شد، این طرح تاکنون چهار فاز اجرایی داشته است که مشمول بر فاز تحولات در حوزه درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و تحول در حوزه آموزش پزشکی بود.

معاون اول مدیر جمهوری با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت همواره جزو اولویت های اول دولت بوده و است گفت: هر قدر کسری بودجه در این طرح وجود داشته باشد، روش های تامی

* دستاوردهای طرح تحول سلامت

فعالیت دولت یازدهم در شرایطی در سال 92 شروع شد که کشور با کمبود شدید دارو مواجه بود، بیش از 350 قلم دارو مورد نیاز بیماران به خصوص بیماران صعب العلاج در کشور کمیاب شده است بود و بیماران جهت تهیه این داروها در مشکل و زحمت بودند.

تحریم های بانکی، بدعهدی شرکت های خارجی در فضای تحریم، تدارک بسیاری از داروهای خارجی و نیز مواد اولیه دارویی را جهت کارخانه های داخلی در سال 92 سخت کرده بود ولی دولت یازدهم توانست با تشکیل کمیته برطرف بحران دارو در سطح دولت، در مدت کوتاهی این بحران را پشت سر بگذارد و تعداد اقلام دارویی که با کمبود مواجه بود به سرعت از 350 قلم به 30 قلم کم کردن یافت.

دولت پرسشها طرح تحول سلامت را بر طرف می کند

فاز اول طرح تحول سلامت در اردیبهشت سال 93 با نشانه کم کردن هزینه های درمانی مردم، زیاد کردن دسترسی مردم به خدمات سلامت و نیز اصلاح کیفیت خدمات سلامت در بخش دولتی شروع شد و در فاز اول کم کردن پرداخت از جیب مردم جهت درمان را نشانه قرار داد.

با اجرای فاز اول طرح تحول سلامت، حدود 10 میلیون ایرانی که تا آن وقت (سال 93) تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نبودند، زیر پوشش بیمه درمانی شرکت بیمه سلامت قرار گرفتند و دولت اعلام کرد که دیگر هیچ ایرانی وجود ندارد که بیمه درمانی نداشته باشد، مگر اینکه خودش مراجعه نکرده باشد.

معاون اول مدیر جمهوری با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت همواره جزو اولویت های اول دولت بوده و است گفت: هر قدر کسری بودجه در این طرح وجود داشته باشد، روش های تامی

دولت جهت اجرای طرح تحول سلامت از اعتبارات هدفمندی یارانه ها استفاده کرد، بر اساس مصوبه مجلس و دولت، قرار بر این شد که 10درصد از اعتبارات صرفه جویی یارانه ها جهت اجرای طرح تحول سلامت به وزارت بهداشت تخصیص داده شده است یابد. علاوه بر آن با مصوبه دولت و مجلس، یک درصد از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده نیز جهت اجرای این طرح به خصوص فاز بهداشتی طرح تحول سلامت تخصیص داده شده است یافت.

به این ترتیب دولت در مسیر هدفمندی یارانه به جای زیاد کردن یارانه نقدی به مردم، پرداخت یارانه غیر مستقیم و غیر نقدی را جهت اصلاح کیفیت خدمات سلامت، نشانه قرار داد و با استفاده از این اعتبارات مصوب که بر اساس اعلام وزارت بهداشت حدود 25هزار میلیارد تومان در سه سال 93 تا 95برآورد می شود، کم کردن هزینه های درمانی مردم، زیاد کردن دسترسی مردم به خدمات سلامت و نیز زیاد کردن زیر ساخت های سلامت مانند زیاد کردن تخت های بیمارستانی را نشانه قرار داد.

دولت پرسشها طرح تحول سلامت را بر طرف می کند

دولت با اجرای طرح تحول سلامت، در واقع بخشی از اعتبارات هدفمندی یارانه ها را به جای پرداخت نقدی، در سبد خدمات سلامت آنان ریخت تا بتواند، نشانه قانونی کم کردن سهم پرداخت از جیب مردم جهت هزینه های درمانی و نیز کم کردن درد و آلام مردم هنگام بیماری را محقق کند.

وزارت بهداشت اعلام کرد که با اجرای طرح تحول سلامت، مردم شهرنشین با مراجعه به بیمارستان های دولتی جهت خوابیدن از سهم 37 درصدی، فقط 6 درصد هزینه و روستاییان فقط سه درصد کل صورتحساب بیمارستان را می پردازند و بقیه آن را دولت و بیمه ها می پردازند، به این ترتیب به عنوان نمونه هزینه جراحی و اقامت در بیمارستان دولتی که تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت حدود 10 میلیون تومان بود به کمتر از 200 هزار تومان کم کردن یافت و این اقدامی بی سابقه در دولت بود که تا قبل از اجرای آن جهت مردم باورپذیر نبود.

به این ترتیب سهم پرداخت از جیب مردم از کل هزینه های سلامت در بخش دولتی و شخصی از حدود 57درصد در ابتدای دولت به 40 درصد در سال 94 کم کردن یافت، یعنی سهم جیب مردم از هزینه های سلامت حدود 17 درصد از کل هزینه های سلامت کم کردن یافت و ادامه این طرح فقط با کم کردن 10 درصدی این هزینه ها می تواند نشانه مهم بر جا مانده از برنامه توسعه چهارم و پنجم را محقق کند و سهم مردم را از کل هزینه های سلامت به 30 درصد برساند، در حالی که در دولت قبل بر خلاف تعهد این ماده قانونی سهم مردم از هزینه های درمانی به جای کاهش، رو به زیاد کردن بود.

همزمان دولت زیاد کردن دسترسی مردم به خصوص افراد ساکن در حاشیه شهرها و مناطق دورافتاده را به دکتر در دستور کار قرار داد و تعداد پزشکان مقیم در مناطق روستایی بیش از 3 برابر شد و از حدود 1500 دکتر به 5700 دکتر در مناطق محروم زیاد کردن یافت.

در حوزه زیرساخت های درمانی نیز با کمک اعتبارات طرح تحول سلامت که بخش مهم آن از محل هدفمندی یارانه ها تامین می شود، ساخت بیش از 21 هزار تخت بیمارستانی با بودجه 7500 میلیارد تومانی در قالب 122 بیمارستان تازه در دستور کار قرار گرفت. تا زیاد کردن مراجعه مردم به بیمارستان های دولتی بعد از طرح تحول سلامت که با ارزان شدن و اصلاح کیفیت خدمات دولتی رخ داده هست، کمتر مردم را در صف انتظار نگه دارد و به شاخص های استاندارد نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت نزدیکتر شویم.

همزمان خدمات سرپایی درمانی نیز با ایجاد 250 کلینیک خاص تخصصی و بیش از 7 هزار مطب دولتی گسترش یافت و بیش از 110 میلیون ویزیت تخصصی سرپایی با رقم ویزیت 3500 تومانی که کمتر از 10 درصد ویزیت شخصی است به مردم ارائه شد.

دولت با استفاده از اعتبارات یارانه ها و بودجه های دولتی، علاوه بر درمان؛ به بخش بهداشت و پیشگیری هم توجه کرد، شبکه بهداشتی- درمانی کشور با ساخت حدود دو هزار منزل بهداشت و ساخت و تجهیز 20 هزار منزل بهداشت و مراکز بهداشتی-درمانی تکمیل شد. پرونده الکترونیک سلامت جهت 65میلیون ایرانی تشکیل شد، واکسن تازه پنتاوالان به شبکه بهداشتی آمد و کمبود واکسن های مورد نیاز کودکان بر طرف شد. همزمان خدمات پیشگیری از پوسیدگی دندان جهت 7 میلیون دانش آموز جهت نخستین بار خدمات فلورایدتراپی،وانیش و پرکردن شیار دندان اجرا شد.

به این ترتیب دولت به جای زیاد کردن رقم نقدی یارانه ها که می توانست، موجب تورم شود، راه دیگری را برگزید تا یکی از شاخص های مهم رفاه که تامین و ارتقای سلامت مردم هست، در کشور توسعه پیدا کند و بیماران در وقت بیماری، رنجی جهت پرداخت هزینه های بیمارستان نداشته باشند.

فاز چهارم طرح تحول سلامت نیز تحول در آموزش پزشکی بود که با اصلاح برنامه های درسی، حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم به عنوان دانشگاه های کارآفرین و دانشگاه های بین المللی شروع شده است است و مسیر اصلاح کیفی آموزش و ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ادامه دارد.

اکنون با گذشت چهار سال از شروع بزرگترین برنامه اجتماعی دولت و مهمترین طرح سلامت محور دولت، شاهد پرسشها مالی و بدهی میلیاردی شرکت های بیمه پایه به وزارت بهداشت هستیم، زیاد کردن و تجمیع بیمه ها باعث شده است که بیمارستان ها نتوانند به موقع مطالبات و کارانه کادر پزشکی و نیز بدهی های شرکت های دارویی و خدمات را بپردازند و این مساله نگرانی و ناراحتی هایی به وجود آورده و نه تنها بر کیفیت خدمات سلامت تاثیر گذاشته بلکه توسعه و گسترش طرح تحول سلامت را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

شایعات راجع به آینده طرح تحول سلامت در رسانه ها کم نیست تا جایی که سید حسن هاشمی، چند روز پیش در پاسخ به این شایعات گفت: تا من هستم، طرح تحول سلامت هم هست، گر چه باید با توجه به اوضاع کشور صرفه جویی کنیم.

او راجع به علت پرسشها طرح تحول سلامت به همراهی نکردن بیمه ها و بعضی دستگاه ها اشاره کرده و گفته است: بیمه ها هر دو بیمه سلامت و تأمین اجتماعی همراهی نکردند و الان هم هزاران میلیارد به مراکز درمانی بدهکارند. بعد هم شرکت برنامه و بودجه علی رغم همه تلاشش نتوانست جریان وجوه را به صورت نقد و نه اوراق به موقع برساند. در اجرا هم 10 میلیون نفر بیمه شدند بدون اینکه اعتباری برایش آینده نگری شود.

هاشمی گفت: اگر دولت بودجه های مصوب را به وزارت بهداشت تخصیص دهد، هیچ مشکلی جهت اجرای تعهدات و برنامه های وزارت بهداشت نداریم.

واژه های کلیدی: سلامت | بهداشت | درمانی | یارانه | بهداشت | بهداشتی | اجرای طرح | هزینه جراحی | یارانه نقدی | پرداخت یارانه

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه